Porady

/Porady
Porady 2017-12-14T14:29:05+00:00

Jeśli trenujesz kolarstwo a nie spotkałeś się jeszcze z terminem „stabilizacja centralna” (ang. core stability) koniecznie przeczytaj artykuł Tomka Sołowińskiego – fizjoterapeuty CRS Clinic zajmującego się fizjoterapią sportową kolarzy.

Sprawna stabilizacja centralna nie jest bynajmniej związana z „kaloryferem” na brzuchu! Termin „stabilizacja centralna” (ang. core stability) odnosi się do wydolności głębokich mięśni tułowia, których rolą jest kontrola centrum naszego ciała (region miedniczno-lędźwiowy) w statyce i dynamice. Kolarz z silnymi nogami, ale słabą centralną stabilizacją, to trochę jak rower z hipermarketu, do którego założono pełen napęd z najnowszej grupy XTR. Nic po większości zalet XTR-a, kiedy z każdym obrotem korbami rama gnie się jak plastelina (…)

http://www.crsclinic.pl/blog/czym-stabilizacja-centralna-ang-core-stability-treningu-cyklisty/

 

Stabilizacja centralna „core stability” – 4 ćwiczenia dla kolarzy.

Profesjonalne podejście do uprawiania kolarstwa charakteryzuje się występowaniem ćwiczeń centralnej stabilizacji jako stałego elementu w treningu uzupełniającym cyklisty. Trening uzupełniający to także – ćwiczenia zapobiegające powstawaniu dysbalansu napięcia mięśni powierzchownych, które jest charakterystyczne dla kolarstwa oraz ćwiczenia propriorecepcji (równowagi stawowej). Aby trening stabilizacji w kolarstwie przynosił optymalne efekty w warunkach treningu/wyścigu kolarskiego, powinien być on specyficzny dla tej dyscypliny, to znaczy zawierać elementy pozycji i ruchów charakterystyczne dla jazdy rowerem.

http://www.crsclinic.pl/blog/stabilizacja-centralna-core-trening-dla-kolarzy/

 

Jak unikać kontuzji kolan – porady fizjoterapeuty dla kolarza.

Czy wiecie jakie „okoliczności” sprzyjają problemom bólowym kolana? Czym skutkują asymetrie posturalne bądź brak specyficznej fizjoterapii sportowej po przebytej kontuzji? Jaki wpływ na kondycję kolan mają gwałtowne zwiększanie dystansów czy nieumiarkowany treking pojazdów? Dowiedzcie się co doprowadza do przeciążenia najbardziej narażonych struktur w kolanie – wypowiada się Tomasz Sołowiński – fizjoterapeuta CRS Clinic specjalizujący się w fizjoterapii sportowej kolarzy.

http://www.crsclinic.pl/blog/unikac-kontuzji-kolan-porady-fizjoterapeuty-dla-kolarza/

 

Kolarzu – unikaj kontuzji kolana! 4 kluczowe ćwiczenia.

Czy wiesz, że pierwotna przyczyna bólu z przodu kolana u cyklisty może leżeć poza stawem kolanowym? Może również znajdować się poza ciałem kolarza! Pamiętaj, że w przypadku bólu kolan, zawsze najpierw warto sprawdzić sprzęt, bo tutaj źródła problemu są najłatwiejsze do wyeliminowania.

http://www.crsclinic.pl/blog/kolarzu-unikaj-kontuzji-kolana-4-kluczowe-cwiczenia/

 

Kolarz u fizjoterapeuty

Po doznanej kontuzji bardzo łatwo jest popaść w spiralę zaburzeń. Tych funkcjonalnych  (złych wzorców ruchowych) oraz strukturalnych – skutkujących przeciążeniami kolejnych stawów. Fizjoterapeuta to dla kolarza – osobisty strażnik, którego zadaniem jest zgasić pożar (kontuzję) i nie dopuścić do jego rozprzestrzenienia ( powstania kolejnych zaburzeń i patologicznych kompensacji).

Jest to bardzo ważna choć nie jedyna funkcja fizjoterapeuty sportowego. Jest ich znacznie więcej, przeczytajcie kiedy warto zgłosić się po poradę do CRS Clinic. Zaprasza Tomasz Sołowiński – fizjoterapeuta specjalizujący się w pracy z kolarzami.

http://www.crsclinic.pl/blog/kolarz-u-fizjoterapeuty-2/

 

Upadki i przeciążenia – jak wspomagać kolarza?

Upadki kolarskie najczęściej skutkują obrażeniami górnych partii ciała w wyniku chronienia się ręką w lub uderzenia barkiem o podłoże lub przeszkodę. Najczęstszym kolarskim złamaniem jest złamanie obojczyka, a najczęstszym urazem stawowym – zwichnięcie stawu barkowo-obojczykowego.

Druga grupą kolarskich problemów z narządem ruchu są urazy przeciążeniowe, czyli takie, które powstają stopniowo i wynikają z szeroko rozumianych błędów treningowych oraz charakterystyki dyscypliny. Część tych urazów związana jest z długotrwałym utrzymywaniem zgięciowej pozycji – najczęściej bóle lędźwiowego odcinka kręgosłupa, a część z ogromną powtarzalnością wykonywanych obrotów korbami – najczęściej ból okolicy kolana.

Na obrażenia ostre powstające na skutek upadku wpływ mamy niestety ograniczony – prewencją będzie trening techniki jazdy i techniki upadania oraz jazda w kasku i ew. innych ochraniaczach. Kapitalny wpływ mamy natomiast na minimalizację ryzyka wystąpienia urazów typu przeciążeniowego. Czytaj dalej…

http://www.crsclinic.pl/blog/upadki-przeciazenia-wspomagac-kolarza/